Pravice in dolžnosti pacientov
Pravice in dolžnosti pacientov ter postopke reševanja sporov med pacienti in izvajalci zdravstvenih storitev podrobneje ureja Zakon o pacientovih pravicah.
PACIENTOVE PRAVICE, ki jih določa zakon, so:
- pravica do dostopa do zdravstvene oskrbe in zagotavljanja preventivnih storitev,
- pravica do enakopravnega dostopa in obravnave pri zdravstveni oskrbi,
- pravica do proste izbire zdravnika in izvajalca zdravstvenih storitev,
- pravica do primerne, kakovostne in varne zdravstvene oskrbe,
- pravica do spoštovanja pacientovega časa,
- pravica do obveščenosti in sodelovanja,
- pravica do samostojnega odločanja o zdravljenju,
- pravica do upoštevanja vnaprej izražene volje,
- pravica do preprečevanja in lajšanja trpljenja,
- pravica do drugega mnenja,
- pravica do seznanitve z zdravstveno dokumentacijo,
- pravica do varstva zasebnosti in varstva osebnih podatkov,
- pravica do obravnave kršitev pacientovih pravic,
- pravica do brezplačne pomoči pri uresničevanju pacientovih pravic.
PACIENTOVE DOLŽNOSTI
Za doseganje kakovostne in varne zdravstvene oskrbe je pacient dolžan:
- dejavno sodelovati pri varovanju, krepitvi in povrnitvi lastnega zdravja,
- med boleznijo ravnati v skladu s prejetimi strokovnimi navodili in načrti zdravljenja, v katere je ustno oziroma pisno privolil,
- dati pristojnemu zdravniku in drugim pristojnim zdravstvenim delavcem oziroma zdravstvenim sodelavcem vse potrebne in resnične informacije o svojem zdravstvenem stanju, ki so mu znane in so pomembne za nadaljnjo zdravstveno oskrbo, zlasti podatke o sedanjih in preteklih poškodbah ter boleznih in njihovem zdravljenju, boleznih v rodbini, morebitnih alergijah in zdravilih, ki jih uživa,
- obvestiti zdravstvene delavce in zdravstvene sodelavce o nenadnih spremembah zdravstvenega stanja, ki se pojavijo med zdravljenjem,
- biti obziren in spoštljiv do zasebnosti in drugih pravic drugih pacientov ter zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev,
- spoštovati objavljene urnike, hišni red in predpisane organizacijske postopke izvajalcev zdravstvenih storitev,
- pravočasno obvestiti izvajalca zdravstvenih storitev o morebitnem izostanku na pregled ali zdravljenje.
Pacienti in obiskovalci
Sprejem
Enodnevna obravnava
Obiski
Hišni red
Odpust iz bolnišnice
Pravice in dolžnosti pacientov
Pritožbeni postopek
Zastopnik pacientovih pravic
Seznanitev z zdravstveno dokumentacijo
Obrazec Zaprosilo za seznanitev z zdravstveno dokumentacijo
Ugotavljanje zadovoljstva pacientov
Druge storitve v bolnišnici
Ponudba hrane in pijače
Parkiranje
Pošta
Duhovna oskrba
Samoplačniške storitve
Nadstandardno bivanje
Naročanje na pregled
Ordinacijski čas ambulant
Čakalne dobe
Navodila za paciente
Pogosta vprašanja
Zemljevid bolnišnice
Povezave